Practica Creştinismului nu constă în principal în a ne duce duminica
la adunările creştine şi de a participa la slujbe sau la spectacole
şi festivităţi, prin care îi dăm recunoaşterea lui Dumnezeu. Acesta
este un element al credinței noastre, dar nu cel mai important.
Dumnezeu dorește să îl lăudăm, mai mult prin fapte decât prin vorbe.
Adunările creștine sunt un fel de școli de duminică pentru adulți,
dar cunoștințele acumulate trebuie puse în practică. Practica se
face în locurile unde se află cei flămânzi, cei însetați, cei
bolnavi sau cei întemnițați. Isus (Iisus) după astfel de practică îi împarte
pe credincioși în oi și capre și nicidecum după numărul de ore
petrecut în clădirile numite, în mod impropriu, Biserică. Problema
nu este de a îi declara lui Dumnezeu că suntem gata să ne supunem
Lui, în toate lucrurile, în ”a ne pune bine cu El,” ci problema este
de a practica, în mod concret şi efectiv, ceea ce ne cere El. Eu nu
spun să nu mai frecventăm comunitățile creștine, eu spun că, pentru
Creștini, teoria fără practică este ca și credința fără fapte, adică
este moartă. În adunările creștine se învață multă teorie, care ar
trebui să ne îndemne către practică. De ce nu se întâmplă acest
lucru, atunci și acolo când nu se întâmplă? Există oare deficiențe
în învățăturile teoretice, prezentate în adunările creștine, în
modul de interpretare a Bibliei sau este prea mare decalajul între
afirmațiile care se fac și angajamentele personale reale? Noi facem
ce face ”popa” sau pastorul nu facem ce spune el. Puțini oameni
înțeleg că noi de fapt ne coordonăm viața noastră spirituală nu după
ce suntem învățați de la amvoane, ci după ce vedem că fac Creștinii,
prezenți în adunările creștine, pe care noi le frecventăm.
Adevăratele predici în comunitățile creștine nu sunt cuvintele
preotului sau ale pastorului, ci sunt atitudinile celor care ne
înconjoară și de multe ori acestea sunt departe de frumusețea
cuvintelor lor.
Adevărata pocăință nu înseamnă doar a face sau a nu face ceva anume,
ci înseamnă de a fi asemănători cu Dumnezeu, a fi ”dumnezei.”(Ioan
10; 34-36) Este necesar să fim una cu Dumnezeu, în noi înșine, adică
El, care locuiește în noi, este una cu spiritul nostru. (Ioan 17;
21-23) Relația cu Dumnezeu nu este una exterioară, de la stăpân la
supus, ci este una de unitate interioară, de conviețuire spirituală
cu El, în interiorul ființelor noastre. Relația cu Dumnezeu este cea
mai intimă relație a omului, fără ascunzișuri, fără secrete, fără
posibilitatea de a minți, în deplină cunoaștere a noastră de către
El. Care altă relație umană mai este atât de apropiată, atât de
intimă? Tot ceea ce nu știu cei din jurul nostru despre noi,
Dumnezeu știe și de asemenea cunoaște trecutul, prezentul și
viitorul nostru. Dumnezeu este cea mai apropiată Ființă de om, este
tot timpul în interiorul acestuia cunoaște toate îndoielile lui sau
ale ei și încearcă să le răspundă. El vede răul din noi și încearcă
să îl înlăture. El vede aspirațiile noastre către bine și frumos și
încearcă să le consolideze. Dumnezeu este mai aproape de noi chiar
decât părinții noștri, frații noștri, soția sau copii noștri sau
prietenii noștri. Dumnezeu este chiar în noi și desigur și în afara
noastră.
El a spus că nu doreşte să vadă nelegiuirea unită cu sărbătoarea.
Mărturisirea cu gura a credinței este suficientă pentru
îndreptățirea noastră, în fața lui Dumnezeu, prin Cristos, dar
această credință este în sine moartă și nu duce la viață veșnică,
dacă nu produce rezultate practice. Credința noastră în Isus (Iisus), ne
asigură accesul la tronul lui Dumnezeu, dar ea nu conferă decât o
neprihănire atribuită, în vederea realizări a unei neprihăniri sau
sfințiri dobândite, care vine prin nașterea din nou. De aceea,
neprihănirea lui Isus (Iisus) ne este dată cu scopul de a ajunge la propria
noastră neprihănire, prin Cristos și nu cu scopul ca Isus (Iisus) să fie
neprihănit în locul nostru, iar noi să rămânem mereu păcătoși, ne
renăscuți spiritual.
14 Fraţii
mei, ce-i foloseşte cuiva să spună că are credinţă, dacă n-are fapte?
Poate oare credinţa aceasta să-l mântuiască?
15 Dacă
un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana de toate zilele,
16 şi
unul dintre voi le zice: „Duceţi-vă în pace, încălziţi-vă şi
săturaţi-vă!”, fără să le
dea cele trebuincioase trupului, la ce i-ar folosi?
17 Tot
aşa şi credinţa: dacă n-are fapte, este moartă în ea însăşi.
18 Dar
va zice cineva: „Tu ai credinţa, şi eu am faptele. Arată-mi credinţa
ta fără fapte, şi eu îţi voi arăta credinţa mea din faptele mele.”
19 Tu
crezi că Dumnezeu este unul şi bine faci; dar şi dracii cred… şi se
înfioară!
20 Vrei,
dar, să înţelegi, om nesocotit, că credinţa fără fapte este
zadarnică?
21 Avraam,
părintele nostru, n-a fost el socotit neprihănit prin fapte, când a
adus pe fiul său Isaac jertfă pe altar?
22 Vezi
că credinţa lucra împreună cu faptele lui, şi, prin fapte, credinţa
a ajuns desăvârşită.
23 Astfel
s-a împlinit Scriptura care zice: „Avraam a crezut pe Dumnezeu, şi i
s-a socotit ca neprihănire”; şi el a fost numit „prietenul lui
Dumnezeu.”
24 Vedeţi,
dar, că omul este socotit neprihănit prin fapte, şi nu numai prin
credinţă. (Iacov 2; 14-24)
10 Ascultaţi
cuvântul Domnului, căpetenii ale Sodomei! Ia aminte la Legea
Dumnezeului nostru, popor al Gomorei!
11 „Ce-Mi
trebuie Mie mulţimea jertfelor voastre, zice Domnul. Sunt sătul de
arderile de tot ale berbecilor şi de grăsimea viţeilor; nu-Mi place
sângele taurilor, oilor şi ţapilor.
1Sam 15.22; Ps
50.8-9; Ps
51.16; Prov
15.8; Prov
21.27; Isa
66.3; Ier
6.20; Ier
7.21; Amos
5.21-22; Mic
6.7;
12 Când
veniţi să vă înfăţişaţi înaintea Mea, cine vă cere astfel de lucruri,
ca să-Mi spurcaţi curţile?
13 Nu
mai aduceţi daruri de mâncare nefolositoare, căci Mi-e scârbă de
tămâie! Nu vreau luni noi, Sabate şi adunări de sărbătoare, nu pot
să văd nelegiuirea unită cu sărbătoarea!
14 Urăsc
lunile voastre cele noi şi praznicele voastre; Mi-au ajuns o povară,
nu le mai pot suferi.
15 Când
vă întindeţi mâinile, Îmi întorc ochii de la voi; şi oricât de mult
v-aţi ruga, n-ascult, căci mâinile vă sunt pline de sânge!
16 Spălaţi-vă
deci şi curăţaţi-vă! Luaţi dinaintea ochilor Mei faptele rele pe
care le-aţi făcut! Încetaţi să mai faceţi răul!
17 Învăţaţi-vă
să faceţi binele, căutaţi dreptatea, ocrotiţi pe cel asuprit, faceţi
dreptate orfanului, apăraţi pe văduvă! –
Ier 22.3-16; Mic
6.8; Zah
7.9; Zah
8.16 (Isaia 1; 10-17)
Avem
nevoie să învățăm să facem bine celor din jurul nostru și dacă ne
mulțumim doar cu participarea la serbările creștine, din cadrul
diverselor confesiuni creștine, ne învîrtim într-un cerc vicios și
dezamăgitor, deoarece vorbim mereu și mereu despre lucruri, pe care
nu le practicăm și toată învățătura lui Isus (Iisus) rămâne doar un
deziderat și atitudinea noastră este expresia unui eșec. Practicarea
învăţăturilor creştine înseamnă în primul rând să avem grijă de
săraci, de orfani şi de văduve și categoric nu înseamnă, în primul
rând, să aparținem, în mod obligatoriu de o cofesiune creștină sau
alta și să participăm la toate festivitățile organizate de aceste
instituții bisericești. Bun Creștin nu înseamnă ”să rupi” ușile
clădirilor, numite Biserică, în fiecare duminică sau cu alte ocazii
sărbătorești, ci înseamnă ”să rupi” ușile spitalelor, ale
orfelinatelor, ale căminelor de bătrâni cu brațele încărcate de
ajutoare, atît cît permite situația fiecăruia. Bun Creștin înseamnă
să concepem propria viață într-un climat de înțelegere și armonie cu
ceilalți, să facem tot ce putem pentru societatea de care aparținem,
fie ea formată din Creștini sau din ne Creștini, adică chiar din
reprezentanți ai altor religii sau atei și nu să ne împăunăm cu
ritualurile religioase ale confesiunii creștine de care aparținem,
considerîndu-le pe acestea mai valoroase, din punct de vedere
spiritual, de cât formele de manifestare religioasă ale altor
comunități creștine. Bun Creștin înseamnă să îi privim pe toți
oamenii, ca având același statut spiritual, în fața lui Dumnezeu și
să nu ne considerăm pe noi că suntem membrii la denominațiunea
creștină, adică cultul sau secta cea mai bună, cu doctrina cea mai
adevărată și cea mai aproape de voința Lui. Practica Creștinismului
adevărat este alta decât ceea ce consideră cei mai mulți oameni, că
înseamnă aceasta și această practică este foarte bine descrisă de
Isus (Iisus).
31 Când
va veni Fiul omului în slava Sa cu toţi sfinţii îngeri, va şedea pe
scaunul de domnie al slavei Sale.
32 Toate
neamurile vor fi adunate înaintea Lui. El îi va despărţi pe unii de
alţii cum desparte păstorul oile de capre;
33 şi
va pune oile la dreapta, iar caprele la stânga Lui.
34 Atunci
Împăratul va zice celor de la dreapta Lui: „Veniţi binecuvântaţii
Tatălui Meu de moşteniţi Împărăţia care v-a fost pregătită de la
întemeierea lumii.
35 Căci
am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi
dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit;
36 am
fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă
vedeţi; am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.”
37 Atunci
cei neprihăniţi Îi vor răspunde: „Doamne, când Te-am văzut noi
flămând şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete şi Ţi-am dat de
ai băut?
38 Când
Te-am văzut noi străin şi Te-am primit? Sau gol şi Te-am îmbrăcat?
39 Când
Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă şi am venit pe la Tine?”
40 Drept
răspuns, Împăratul le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori
aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi
ai Mei, Mie Mi le-aţi făcut.”
41 Apoi
va zice celor de la stânga Lui: „Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor,
în focul cel veşnic care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!
42 Căci
am fost flămând, şi nu Mi-aţi dat să mănânc; Mi-a fost sete, şi nu
Mi-aţi dat să beau;
43 am
fost străin, şi nu M-aţi primit; am fost gol, şi nu M-aţi îmbrăcat;
am fost bolnav şi în temniţă, şi n-aţi venit pe la Mine.”
44 Atunci
Îi vor răspunde şi ei: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând, sau
fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi
nu Ţi-am slujit?”
45 Şi
El, drept răspuns, le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori
n-aţi făcut aceste lucruri unuia dintre aceşti foarte neînsemnaţi
fraţi ai Mei, Mie nu Mi le-aţi făcut.”
46 Şi
aceştia vor merge în pedeapsa veşnică, iar cei neprihăniţi vor merge
în viaţa veşnică.”
Mulţi se amăgesc cu gândul că ei sunt mai
buni decât ceilalţi deoarece se duc în fiecare duminică şi câteodată
şi în cursul săptămânii în clădirile numite Biserică şi pentru că
participă la slujbe sau alte ritualuri şi ceremonialuri sau pentru
că țin nenumărate posturi sau o anumită zi de odihnă, mai degrabă
decât alta. Este o formă de auto-amăgire. Nicăieri, în învăţăturile
Sale, Isus (Iisus) nu a spus că, pentru a fi mântuit omul are nevoie să
participe la ritualuri religioase, să țină posturi sau să respecte o
anumită zi de odihnă. Isus (Iisus) a spus că, pentru a fi mântuit este
nevoie să facem sau să nu facem anumite lucruri și mai ales să ne
iubim unii pe alții dar nu a inclus printre acestea şi participarea
la slujbe. Iată ce a spus Isus (Iisus) că trebuie să facă sau să nu facă o
persoană pentru a fi mântuit.
34 Când
au auzit fariseii că Isus (Iisus) a astupat gura saducheilor, s-au strâns la
un loc.
35 Şi
unul din ei, un învăţător al Legii, ca să-L ispitească, I-a pus
întrebarea următoare:
36 „Învăţătorule,
care este cea mai mare poruncă din Lege?”
37 Isus
(Iisus)
i-a răspuns: „Să
iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul
tău şi cu tot cugetul tău.”
38 Aceasta
este cea dintâi şi cea mai mare poruncă.
39 Iar
a doua, asemenea ei, este: „Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine
însuţi.”
40 În
aceste două porunci se cuprinde toată Legea şi Prorocii.”
Iată şi ce au spus apostolii că trebuie să facă un credincios,
pentru a fi mântuit.
27 Religia
curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să
cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor şi să ne păzim
neîntinaţi de lume.
Isa 1.16-17; Isa
58.6-7; Mat
25.36; Rom
12.2; Iac
4.4; 1Ioan
5.18; (Iacov 1; 27)
6 Cei
ce sunt socotiţi ca fiind ceva – orice ar fi fost ei, nu-mi pasă:
Dumnezeu nu caută la faţa oamenilor – aceştia, zic, ei cei cu vază
nu mi-au adăugat nimic.
7 Ba
dimpotrivă, când au văzut că mie îmi fusese încredinţată Evanghelia
pentru cei netăiaţi împrejur, după cum lui Petru îi fusese
încredinţată Evanghelia pentru cei tăiaţi împrejur –
8 căci
Cel ce făcuse din Petru apostolul celor tăiaţi împrejur, făcuse şi
din mine apostolul Neamurilor –
9 şi,
când au cunoscut harul care-mi fusese dat, Iacov, Chifa şi Ioan,
care sunt priviţi ca stâlpi, mi-au dat mie şi lui Barnaba mâna
dreaptă de însoţire, ca să mergem să propovăduim: noi la Neamuri,
iar ei la cei tăiaţi împrejur.
10 Ne-au
spus numai să ne aducem aminte de cei săraci, şi chiar aşa am şi
căutat să
fac.
Fapt 11.30; Fapt
24.17; Rom
15.25; 1Cor
16.1; 2Cor
8.1-9.15; (Galateni 2; 6-10)
Practicarea
Creştinismului este cu totul altceva decât participarea la
festivităţi şi sărbători creştine, este o grijă reală faţă de cei
din jurul nostru este un interes real şi o dragoste sinceră. Nimic
nu ne împiedică să participăm la adunările creștine, dar trebuie să
facem, cu prioritate, partea cea mai importantă din Lege, cum a spus
Isus (Iisus) și pe celelalte să nu le lăsăm nefăcute.
23 Vai
de voi, cărturari şi farisei făţarnici! Pentru că voi daţi zeciuială
din izmă, din mărar şi din chimen şi lăsaţi nefăcute cele mai
însemnate lucruri din Lege: dreptatea, mila şi credincioşia; pe
acestea trebuia să le faceţi, şi pe acelea să nu le lăsaţi nefăcute.
Iată deci că adevărata practică a
Creștinismului este reprezentată de acțiunile noastre în favoarea
celor care au nevoie de noi și nu doar în rugăciuni de cerere,
adresate lui Dumnezeu și de participarea noastră la festivități de
laudă la adresa Lui, care nu ne costă nimic și nu presupun un prea
mare efort.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.